Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kara, szoros együttműködésben a Kaposvári Egyetemmel, a Pécsi és Szegedi Tudományegyetemekkel, valamint a Nyugat-magyarországi Egyetemmel országos tudományos konferenciát szervez a TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 „Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” c. projekt keretében „Gyengéd átmenetek – A családi és intézményes nevelés fordulópontjainak támogatása” címmel, mely konferencia egyben az alprojekt zárórendezvénye.
A tudományos konferencia tervezett témái: családi és intézményes nevelés kapcsolata, a köznevelési intézmények közötti kapcsolatrendszer, „jó gyakorlatok”, az átmenet segítésének pedagógiai-pszichológiai-társadalmi aspektusai.
A konferencia időpontja: 2015. június 22-23.
A konferencia helyszíne: ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, Budapest, Kiss János altb. u. 40.
A rendezvényen való részvétel ingyenes, azonban előzetes jelentkezéshez kötött, mely
2015. május 10-én lezárult.
Mikonya György dékán, a konferencia Tudományos Programbizottságának társelnöke
Pokorni Zoltán XII. kerület polgármestere, a konferencia fővédnöke
(Rádli Katalin szakmai főtanácsadó, EMMI)
(Kádár Annamária, pszichológus, egyetemi adjunktus, Babes-Bolyai Tudományegyetem)
Minden mesében a hős ugyanazt a jellegzetes utat járja be, ami valójában nem más, mint a lélek mélyén tett identitáskereső utazás, amely belső középpontunk felé tart. Tovább
(Bakonyi Anna, pedagógiai szakértő, c. főiskolai docens)
A játék klasszikus, „hagyományos” meghatározása, elemzése, a természet, az állatvilág és az embergyerek játékának összehasonlítása adja a téma felvezetését. Tovább
(Hajnal Hajnalka)
(Nemoda Judit)
(Kulcsár Gábor)
(Gyöngy Kinga)
(Daróczi Gabriella - Bozsik Rozália)
(Szent-Gály Viola)
Hallgatói munkák bemutatása
(Darvay Sarolta - Nyitrai Ágnes - Venyingi Beáta - Dancs Gábor)
(Nyitrai Ágnes - Darvay Sarolta - Kontra József)
(Libertiny Zsuzsa)
(Gyöngy Kinga)
(Böddi Zsófia - B. Lakatos Margit)
(Endrődy-Nagy Orsolya) - VÁLTOZÁS!
(Szauerné Baumann Mónika)
(Podráczky Judit - Nyitrai Ágnes)
(Acsainé Végvári Katalin elnök, Magyar Bölcsődék Egyesülete)
„Az első évek örökké tartanak!” Sokat használt idézet mely azt bizonyítja, az első három életév kulcsfontosságú az ember egész fejlődése szempontjából, hiszen minden képesség, amitől emberré válik, ekkor alakul ki. Tovább
(Gőbel Orsolya, pszichológus, egyetemi docens, Károli Gáspár Református Egyetem)
A gyermekek nagyon sok nehézséggel találkoznak a mindennapok bizonytalan-ságában, az olykor agresszív környezetben, a jóság és rosszaság dilemmájában, a veleszületett és szerzett értelmi, érzelmi, szociális deficitekben… Tovább
(Jávorné Kolozsváry Judit, szakpszichológus, ny. főiskolai docens,
ELTE TÓK)
Szülők és pedagógusok körében közismert jelenségekről - a gyermeki magatartás, a tanulási eredményesség, a kognitív képességek/ készségek változásairól és a szükséges szülői/családi, pedagógusi tennivalókról - gondolkodunk együtt. Tovább
(Bavalics Laura)
(Hegedűsné Tóth Zsuzsanna)
(Koósné Sinkó Judit)
(Nagyné Malicsek Ágnes)
(Dóczy Borbála)
(Katona Krisztina)
(Pataky Gabriella)
(Golyán Szilvia)
(Tárnokiné Joó Ildikó)
(Tóth Krisztina Katalin)
(Máhr Kinga)
Hallgatói munkák bemutatása
A programváltozás jogát fenntartjuk!
A programfüzet letölthető itt.
A weboldal A kora gyermekkori nevelés és tanítóképzés alprojekt (TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0007) keretében valósult meg.
© 2015 ELTE Tanító- és Óvóképző Kar | H-1126 Budapest, Kiss János altábornagy utca 40. | Telefon: (+36 1) 487 8100 | Fax: (+36 1) 487 8196